keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Lamppulasihelmiä Marsista

Tuo edellinen postaus oli niin harmaa, että äkkiä lisää väriä tänne!

Minulla on ollut suuri ilo olla Lea Swantzin lamppulasihelmikurssilla muutamia kertoja. Nyt en ole moneen vuoteen päässyt, koska kurssit ovat olleet niin täyteen buukattuja ja se ottaa kuuppaan. Menin kurssille, koska kaupan helmissä on ihan liian pienet reiät (ja muutenkin ne ovat tylsiä ja tavallisia). Halusin käyttää helmiä huopatöissä. Huovassa pitää olla hapsuja ja tupsuja kuten virkkauksessa pitää olla nirkkoja ja hapsuissa pitää olla helmiä. Aloin siis kurssilla heti ensi alkuun vaatia paksumpia puikkoja ja onneksi Lea ystävällisesti toi niitäkin. Lea raukka yritti opettaa kuinka tehdään pyöreä pallomainen lasihelmi, mutta minä sanoin siihen vain yhym (tarkoittaa: ei toivoakaan! Minä mitään pyöreitä...) Nypyt ovat minun alaani ja ne riittävät minulle. Haluaisin kyllä kovasti jatkaa helmien tekoa ja tehdä jotain vapaamuotoista, joka venyy, valuu, pyörteilee, kasvaa, sojottaa ja vaihtaa väriä. Alla näkyykin muutamia ensimmäisiä lasihelmiäni. Ensimmäisen korun nimi on Mars hyökkää! Nuo lamppulasihelmien välissä olevat limemelonihelmet ovat kaupan antia.





Toinen koru on Lasivillaa. Lamppulasia huopanarussa.

Ps. Jos joku tietää pääkaupunkiseudulla tai edes jossain lähimailla (vieläkö Lahdessa?) paikan, jossa helmiä voisi tehdä, pliiiis, kertokaa.

7 kommenttia:

Vikki kirjoitti...

Nämä yhym-helmet ovat upeita, pyöreitähän saa jokainen, oikeasti hauskoja. Nämä voisivat vaikkapa hyökätä kun niissä näyttää olevan pientä liikettä :)
Olin joku kesä sitten Joutsenon Taidekesän lasinpuhalluskurssilla, siellä sai venytellä ja vanutella lasimassaa sydämensä kyllyydestä ja kuvittele oli vain VIHREÄÄ lasimassaa. Katsoppa sitä tarjontaa.

Jokke kirjoitti...

Oooh, kuulostaapa täydelliseltä! Etsimään!

Laura kirjoitti...

oooh! ihana tämä! vihreä on kyllä värien kuningas! :D

Anonyymi kirjoitti...

Terve Jokke!

Olen ollut minäkin nyt autolla ystävättäreni kanssa Lean luona Nuutajärvellä tekemässä helmiä ja innostuin asiasta uudestaan. Olen tainnut nähdä helmesi aivan luonnossa kaulassasi. Polttimien vuokraus on harkinnassa... t tuija

anna kirjoitti...

upeita marsilais-helmiä :D itse olin suunnitellut antavani itselleni valmistujaislahjaksi lasihelmikurssin, mutta kuulinkin lean muuttaneen lahdesta :( nyt pitänee keksiä sitten jotain muuta...

koruilija kirjoitti...

Hauskoja! Helsingistä löytyy Thuja Design. Eli jos et halua omia laitteita heti hankkia niin sieltäpä voi kysellä.

Jokke kirjoitti...

Kiitos Meke! Olenkin jo kuullut tuosta paikasta mutta en ole ehtinyt käydä, kun aina tulee jotain muuta... mutta joskus vielä!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...